Milionářem v Čechách II

Fajma

logo-info

Milionářem v Čechách II
Jan Hůla

Jako člověk, který sám pochází z podnikatelské rodiny, bych rád řekl, že podnikání v tom nejlepším slova smyslu, jak jsem je já jako dítě poznal v prostředí, v němž jsem vyrůstal, vždycky bylo čímsi jiným než pouhou honbou za ziskem. Vždycky to byla činnost kreativní, tvořivá, která směrovala i k určitým viditelným, obecně prospěšným a obecně oceňovaným hodnotám a výsledkům. Podnikatel, který se honí jenom za okamžitým a co nejrychlejším ziskem a který nemyslí dopředu, není ještě tím pravým typem podnikatele.
Tržní ekonomika jako volná hra tržních sil, jako každá hra předpokládá pravidla. A pravidla zase předpokládají morálku. I trh má svoji morálku. Kdo necítí a neakceptuje mravní zdroj těchto pravidel, ten potom nemá ani důvod je dodržovat a zajímá se jen o to, jak je obejít. Právě proto si nemyslím, že ekonomika je základní a morálka je jakási nadstavba, jak nás učili marxisté. Myslím si, že morálka je cosi, co prostupuje veškerý každodenní život občanů, jejich vzájemné soužití, a tudíž bez čeho je nemyslitelná i ekonomika.

Václav Havel (v úvodu knihy)

Ani druhá kniha rozhovorů s podnikateli není o tom, jakou kdo má na kontě sumu, ale spíš o schopnostech, vůli, odvaze riskovat, o fortelu, o nápadech a hlavně o droze zvané podnikaní.
O tom všem vyprávějí: Václav Fischer (cestovní kancelář Fischer), Tomáš Šmíd (tenis), Václav Husák (Rollpa, papírový nábytek), Karel Štědrý (nápojové automaty), Ludvík Hess (chov koní), Michel Fleischmann (ředitel rádia Evropa 2), Jiří Rückl (sklárna Nižbor), Gabriela Bergmanová – Richard Bergman (Galerie 33), Jiří Dřízhal (reklamní agentura), Jaroslav Zátka (Pražské sodovkárny), Jaroslav Jelínek (autosalon Jelínek Laureta), Martin Sedlář (hudební vydavatelství Tommü records), Zbyněk Bartoš (BÄR, videofilmy, dabing), Jaromír Reitinger – Jiří Kořínek (Stepp, realitní kancelář).

První vydání 1993, váz., formát 130x200 mm, 192 stran




milionari-v-cechach2